Bij de aanschaf van nieuwe werkkleding voor de medewerkers van je organisatie zijn er verschillende aspecten om rekening mee te houden. Denk bijvoorbeeld niet alleen aan de verschillende maten waarin de kleding gekocht moet worden, maar ook aan de bedrukking hiervan. Vaak wordt gekozen voor bedrijfskleding met een logo of de website van een organisatie. Zo draagt de bedrijfskleding bij aan het uitbreiden van de naamsbekendheid van je organisatie. Des te bekender je organisatie wordt, des te meer klanten zal je normaliter ook aantrekken! In dit artikel geven we je enkele handige tips bij het aanschaffen van werkkleding.

 

Werkkleding moet passen bij je huisstijl

Het bestellen van werkkleding is niet eenvoudig. Zorg dat de werkkleding aansluit bij de huisstijl van je organisatie. Mensen moeten aan de kleuren van je kleding kunnen zien, om welke bedrijf het gaat. Zeker als zij de naam van je bedrijf al kennen! Mocht je veel kleuren in je huisstijl hebben verwerkt, kies dan ook voor een vrolijk shirt of een blitse polo. Een zwarte polo zou in dit geval niet bij je bedrijf passen. Gelukkig bieden veel aanbieders van bedrukte werkkleding hun kledingstukken in verschillende kleuren aan.

 

Zorg voor kleding die lekker zit

Naast de stijl van de werkkleding, is het belangrijk dat medewerkers het prettig vinden om de kleding te dragen. Als de kleding te strak zit of bijvoorbeeld voor irritaties aan de huid zorgt, kan dit een reden voor medewerkers zijn om de kleding niet te dragen. Denk aan mensen die in de bouw werken en kiezen voor een eigen shirt of broek. Overleg vooraf met je medewerkers wat voor kleding zij het prettigst vinden voor de taken die zij uitvoeren namens je bedrijf. Op basis daarvan kun je vervolgens voor een leuke outfit kiezen!